Paraply

Rusade runt i sista minuten innan jag skulle gå till tåget imorse. Uppdrag: Hitta ett paraply! Regnet öste ner och jag kunde inte hitta mitt paraply i någon av mina väskar på rummet eller någon annanstans i rummet för den delen heller. Slutade med att jag rotade i garderoben och fick till min lycka med mig ett helt paraply. Förvånad blev jag dock när jag i skolan sedan skulle plocka upp skolböckerna och hittade mitt paraply. Det hade jag ju så smart satt ner i väskan redan innan jag kom på att det faktiskt behöver och inte tänkte jag på morgonen att jag skulle leta i den redan färdigpackade väskan.


En gång i tiden hade jag ett fint randigt paraply. Det blåste sönder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0