Rättegång

Nu är det bara en timma kvar och sen åker jag till flygplatsen! Kom just hem från skolan och jag tror att jag har läget under kontroll :p Är lite nervös eftersom att det är första flygningen ensam men det finns ju inte så mycket som kan gå fel så jag hoppas på det bästa :) Och själva flygresan är ju ändå inte speciellt lång.

Var på rättegången idag och det blev ett rätt intressant fall. Men först när vi kom dit visste ingen av oss hur vi skulle göra men tacka vettja informationsgubbarna ;) Efter att ha valt fall så gick vi iaf och väntade utanför salen och självklart hade vi glömt att fråga om man bara kunde klampa in eller hur man skulle göra xD Men det visade sig att de kallade folket till salen och då var det bara att gå in och sätta sig på "åskådarbänken" :p Fallet var då att mannen var anklagad för att ha misshandlat sin hustru, men det var sonen som hade gjort anmälan (måste till lägga att han var väldigt snygg!) och även om de hade inspelningar m.m. där hustrun sa att hon blivit misshandlad av sin man så sa hon nu att det inte stämde. Hon sa även att hon inte var alkoholist men hennes vanligaste kommentar var väl "det kommer jag inte ihåg, jag var påverkad då" och liknande :p Det var iaf väldigt intressant att lyssna på och även roligt ibland! xD

Nu blir det till att äta mat och sen bär det av till flyget! Önska mig lycka till på min älgjakt! :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0