091214

Vi kan ju börja i nuet för det är väl där man ska leva? Inte oroa sig för vad man kunde gjort och vad man kan göra utan bry sig om vad man gör! Så... Jag har en blåmärke på knäet och det är ömt. Knäet då inte blåmärket.. För tillfället är jag även på bra humör, det har jag inte varit hela dagen! Kan de bra humöret bero på att jag nyligen träffade en ny vän vid namn Electrolux UltraSilencer? Nja, det beror antagligen på att jag sysselsatte mig själv och att det både blev renare och mer rymligt med lite städning :)

 

Det är dock inte bara städning som blivit gjort idag. Har även lagat mat men inte själv, det blir lite trevligare att göra det tillsammans. Sedan har vi även hunnit köra två maskiner med tvätt. Första gången vi tvättade kläder här men maskinerna var inte speciellt konstiga så det gick bra!

 

Men för att gå tillbaka till mitt humör så har jag definitivt inte varit glad hela dagen. Tidigare idag så var jag arg. Inget jag var arg på.. eller jag var arg för att.. utan jag var bara arg. Irriterad som ett bi utan en riktig orsak. Det kan man väl också få vara ibland? Den gör en iofs sällan något gott eller ibland kan man väl känna sig lättad efter men det kan lika gärna sluta med att jag blir ledsen istället, vilket det gjorde idag. Som tur var gick det att vända. Jag är nämligen expert på att bara sitta och tycka synd om mig själv, vilket kan behövas, men efter ett tag måste tankarna vändas!

 

För att hoppa till något helt annat, mitt blåa knä! Snön låg på marken när vi vaknade och det snöade på väg till jobbet vilket var mysigt. Jag går 20 meter från jobbet på den nysnöade parkeringen och tänker att den är rätt brant... Två sekunder senare har jag smält höger knä rejält i asfalten och vänster lite mindre. Så jag får halta de sista 20 metrarna och nu har jag ett blått knä. Jag tycker färgen på blåmärken är fin i början. dock är de även rätt ömma då :p

 

Nu ska jag för övrigt sova om det inte blir att läsa lite i tidningen först!

PS. Sprutan gav mig feber och värk i kroppen kvällen efter jag tagit den. Två alvedon senare så kunde jag nästan sova och efter en söndag med lite mindre värk i kroppen så mår jag nu bra, lika frisk som vanligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0