Juluppehåll - över

Nu är jag tillbaka på jobbet efter ett skönt juluppehåll. Jag har haft en riktigt mysig jul! Är nog nöjd med det mesta och speciellt att jag fick spendera hela med älsklingen :) Vi började ju den 23:e med att åka in till stan och köpa de sista julklapparna, det var självklart mycket folk men det ger lite julstämning det med. Fram mot kvällen åkta vi till hans familj där vi slog in julklapparna, klädde granen och rimmade i massor. En ovanlig dan föra dopparedagen för mig men den var väldigt mysig även om mitt rimmande inte var det bästa. Men de andra höll med i att första gången är den svåraste :p

På julaftonsmorgon stog jag redo vid spisen och väntade på att gröten skulle bli varm. Den blev varm och den var god ^^ Sedan tog vi det lungt framför Happy Feet som älsklingens syster lånat av mig. Hon tyckte dock att den var väldigt seriös, själv sitter jag och garvar åt samma skämt gång på gång xD "Is it empty, can I have it?" och "It's to high...I can trick myself! What is that? What? AAAAAH..." ^^ En film värd att se :) Efter den blev det iaf kläder på, jag i min vita tunika och ljusblå spetsstrumpbyxor, lagom udda och superfina! Ville inte vara röd i år som tidigare så jag sa att jag var en snöflinga :) Eter lite väntande blev det iaf julklappsutdelning och då även läsning av rimmen! Det var skoj, en del kunde man gissa sig till medan andra var helt ofattbara. Jag och älsklingen fick bla ett mackjärn, det kommer att användas flitigt! Sedan blev jag även fem böcker rikare, måste se till att jag fortsätter att läsa nu :)

Men nu ska jag även hinna äta denna lunch så andra halvan av dagen kommer en annan gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0