There's one in all of us

Min vardag just nu består av varvning mellan att lata och göra någon nytta. Dagens nytta fick bli att tvätta och en nytt moment; brödbak! Jag måste då säga att jag lyckades bra och det ligger fortfarande kvar lite bröddoft i lägenheten. Ett enkelt rågbröd blev det och tre tre platta kakor ligger nu i frysen, ett åt vi upp färskt till lunch! ^^ När vi ändå är inne på bak kan jag även nämna att jag gjorde en enkel och riktigt god efterrätt igår. Denna efterrätt bestod av kesella vanilj, hallon och digestiv kex, allt i valfrimängd. Det är bara att varva kesellan och hallonen i ett glas och toppa med smulat kex. Något så lätt fick namnet cheesecake i receptboken, jag som trott att det ska vara mer avancerat. Det kan man säkert göra den också, men detta räckte för oss!

Ikväll kommer att avslutas med filmen Where the wild things are vilket verkar vara en supersöt film, precis i min smak! Får se om jag är lika nöjd när jag sett den!

http://www.shockya.com/news/wp-content/uploads/where_the_wild_things_are_poster2.jpg

http://www.aceshowbiz.com/images/still/where_the_wild_things_are10.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0