3e augusti

Här har det varit dörr ett tag och detta beroende på att jag spenderar all min tid överallt förutom hemma! Efter att ha sovit några dagar hos föräldrarna åkte jag hem för att packa min väska. Sedan dess har bland annat dessa varit mina destinationer: Kalmar, små byar i Tyskland, Europa Park, slott längs Rhen floden, Mölle, Halmstad och Gränna. Japp, en biltur blev det med föräldrarna och lillebror. Vi satte oss i bilen och åkte söder ut. Pappas två mål var fika i söderköping (första stoppet) och Karlskrona som vi passerade andra dagen. Lite besvikna blev vi att det var militärt område där alla militärbåtar låg..kanske inte så ologiskt men ett besök på marinmuseet blev det i alla fall! När vi sedan fortsatte söderut kom jag på att jag aldrig varit i Kalmar så det blev en tur dit och en titt på Kalmar slott. Mammas mål var att doppa fötterna i havet, och hav det har vi då varit vid. Både vid Sveriges sydligaste udde och vi Tysklands stränder i norr men några fötter i vattnet har det inte blivit.
Lillebros mål var nog ett av det bästa; Europa Park i Tyskland. Europas största Temapark. Gillar man att vandra runt på ett stort nöjes fält är detta ett bra ställe, är man sedan som jag eller min bror och älskar berg-och-dalbanor så blev just denna park perfekt! Suveräna berg-och-dalbanor och många! Annars är parken indelad i europas olika länder, Sverige går dock under Skandinavien och Norges flagga.. Men Island hade den bästa berg-och-dalbanan. Den hade verkligen allt konstaterade jag och min bror. 1. Underhållning i kön 2. Ivägskjut i början 3. Brant backe 4. Loop 5. Halv och helskruvar. Det gjorde den perfekt! Att den sedan hade pulsmätare i alla stolar gjorde ju inte saken mindre cool!

Samanfattningsvis blev det en väldans bra tur och var nöjd med alla ställen vi passerade. Jag ska även se till att lägga beslag på lite av bilderna som blev tagna under resans gång. Tre personer som gillar att fota och en ny kamera..kan hända att det blev några bilder! Nu är det strax middag hos andra hälftens föräldrar så jag ska örra mig dit.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Haha, ja den verkar vara superbra!

2010-08-03 @ 17:36:06
URL: http://ceciliav.com
Postat av: Two olsson sisters

SV: Jasså! Okej! Men vad tufft det måste vara! min syrra jobbar fem dagar nattskift, och hon tycker DET är jobbigt.

Haft en bra dag annars?//Emma:D

2010-08-03 @ 17:48:38
URL: http://www.twoolssonsisters.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0