21 februari

Härlig söndag! Helgen känns som att den är en dag för kort men jag gör mitt bästa för att få en bra söndag, och än så länge är det rätt bra. Vaknade strax innan åtta (inte ens på helger kan jag sova länge!) och slöade med filmen Walk the Line och frukost till det! Sedan somnade vi om en sväng innan vi begav oss ut på på en promenad. Solen hade visserlingen hunnit gå i moln, och det blåste en del så vi frös i början och i slutet. Men frisk luft i lungorna är skönt och så får man vara barnslig i snön ett tag!

Just nu försöker jag motivera älsklingenatt plugga lite, han gillar att lära sig saker men inte när han måste plugga till något. Jag ska bara få honom att inse att när han väl sätter igång så springer de små tankarna om att det är viktigt at plugga iväg och kvar finns de viktiga tankarna om att han faktiskt gillar det han läser! :)

Nu när han satt sig vid bordet funderar jag mellan The Sims 3, Elle och en bok jag läser för tillfället. Vi får se vilket som tar över! När älsklingen pluggat ett tag så blir det nog städning och sedan Chili con carne till middag, smarrigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0