9e juli

En ny dag där inte mycket alls blivit gjort. Älsklingen jobbade natt och sov därför fram till ett tiden, fram tills dess  satt jag utomhus och lästa, det blev även läsning en stund i garderoben..en etta på 27kvm=garderoben ett bra ställe att tända lampan utan att störa. Men oroa er inte, vår garderob är relativt stor! :) Satt även en stund vi fönstret innan jag bestämde mig för att sitta ute igen, men på ett annat ställe såklart. Vad vore livet utan lite variation?

Resten av dagen så har det heller inte blivit så mycket gjort..jag satta mat i magen nyss, så mätt är jag i alla fall! Denna dag avslutas nog bäst med lite serier, kanske någon film och en skål glass i hand! Det gäller att inte överanstränga sig i värmen! ;)

På tal om glass vill jag tipppsa om en nyhet som jag tror min pappa kommer att gilla! Läste nämligen att Portello nu finns i glassform, tror att det är en sort som påminner om calippo så det är isglass vi pratar om. Av vad jag har läst så säljs den dock inte längre söderut än Gävle i dagsläget men under den tur norrut som kommer snart kommer nog i alla fall jag att springa in i en mataffär inne i Sundsvall och hålla tummarna! Jag hittade bild på glassen på denna blogg www.felixvincent.blogg.se och jag säger bara en sak, läs innehållsförteckningen på glassen! ^^


Ser ni inte vad det står så översätter jag!

"Svenska Innehåll: Vatten, socker, glukossirap, sockerkulös E150d, citronsyra,
stabiliseringsmedel (fruktkärnmjöl, pektin), arom.
Norrländska Jox som ä i glass'n: Vatt'n, socker, nå sirapjox, färgämnen, nå surt,
murbruk, litt mer jox som gör att glass'n smak gott."

Detta är min tyr av humor! ^^ Och jag hoppas nu att ni visar pappa det här :)


Kommentarer
Postat av: anders

Hoppas du fann den, den skall finnas på de allra flesta ställen här i stan. Ica Esplanaden är annars ett hett tips, om du inte redan varit i denna fina stad.

2010-08-03 @ 16:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0