28:e juni

Detta blev en väldans trevlig dag, och lång! Både nytta och nöje är oftast den bästa kombinationen. 8.30 imorse stod tvättid på schemat och så blev det, denna gång glömde jag inte bort den (läs förträngde). Efter det så har jag och älsklingen uträttat lite ärenden inne i staden. Vi har bland annat konstaterat att KI:s reception troligen är precis lika snåla som de fattiga studenterna, jag får säga så hör eftersom att jag inte tillhör någon av dessa gruper! Iaf kostar det 50:- att plocka ut äldre tentor, älsklingen bestämde sig för att plugga med de som ligger gratis på nätet först... Sedan blev det en tur förbi vårdcentralen och jag tankade på lite TBE!

Det som bidrog till mer av dagens nöja var att Caroline af Ugglas stod på lilla scenen på Gröna Lund. Så jag mötte upp mamma för middag där inne och oj vad glad jag är att vi körde på efterrätt! Man brukar oftast bli så mätt av varmrätten på restaurang att det inte riktigt känns värt att sattsa på efterrätt. Men denna gång slängde vi ett varsitt öga på menyn och bästämde oss, en vaniljpannacotta och en lime(glass?). Båda med bärblandning. Hälften var. Och oj vad vi både satt och slickade halva gränsen innan vi bytte och mumsade lika nöjt på den andre desserten. SUPERGOTT! Får vara beskrivning nog.
Tror ni att detta var slutet på det goda så tror ni fel. Det var ju fortfarande tid kvar till konserten och var gör man då på Gröna Lund med en mamma som inte åker karusell? Jo, man testar sin tur på godislotterierna såklart! Och hade vi någon tur? Tja, första stället mamma väljer en bricka och jag trycker på den röda stoppknappen en halv minut senare går vi glatt vidare med fyra kilo godis! Satt väl inte helt fel.

Kan också nämna att konserten var väldigt bra som grädde på moset! Men nu tänker jag slå igen datorn för denna dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0