one last month

Var ett tag sen sist men tiden  bara rullar på och på. Jag är inne på min sista månad på jobbet sedan väntar en vecka efter det.. tja den som lever får se. Jag letar ett nytt jobb att ha under sommaren, lite sent ute kanske men bättre sent än aldrig. Lite vill jag dock hinna njuta av sommaren men det bör inte vara något problem. Annars kommer jag nog sakna jobbet lite, man lär ändå känna folk under ett halv år. Eftersom majoriteten ligger på 30+ så är det ju inte riktigt folk man håller kontakten med som man gjort om de var i min ålder.
Men jag trampar vidare i ämnen.. det står en ny byrå i vår lägenhet. Rätt fin och byggd med mindre småtjafs än den förra IKEA-möbeln. Det är ett steg åt rätt håll men jag måste erkänna att jag har flera tendenser till My way or the highway. Med andra ord, en riktigt envis jäkel som sitter och tänker "nu gör du fel för du gör inte på mitt sätt". Ett tankesätt som inte riktigt fungerar i ett team på två. Men byrån har inte bara gett mig lite insikt i min egna hjärna utan också lite mer plats i garderoben på golvet. Sista flyttkartongen är alltså tömd, låg egentligen baka smått onödiga saker i den. Nu ligger de i byrån istället :) Och det positiva..det finns plats att sätta ner nytt småskräp i den också!

Nej nu ska jag återgå till sådant där "jag bör". Men jag ska inte klaga, fick nyss avnjuta några bitar av den nya Daim med smak av päron och mynta. Några åsikter: 1) Päron, va? var? 2) Mynta, är det den där lilla lilla smaken som försöker ta sig igenom mina förkylda smaklöker?
Jag fann den god (kan vara för att den innehöll chocklad) men jag litar mer på älsklingens smaklökar för tillfället, de säger att orginalet är bättre! Till helgen väntar även en marabou med polkagris!

Kommentarer
Postat av: sandra

yay min syster lever. När får jag komma och titta på byrån?

2010-05-06 @ 07:33:36
Postat av: kaka

hehe, har också just testat den nya Daimen. Myntan smakar typ mint och päron kände jag inte röken av. Njae, inge häftigt med den imo.

2010-05-06 @ 23:24:07
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0