en dag i augusti

Rätt nyligen hemkommen från en härlig vecka i strålande sol och varma vindar. En perfekt uppladdning inför terminsstarten på måndag. De sista dagarna blir det att bara ta det lugnt och njuta! Tjänade mig dock en liten slant idag och lekta städerska i stora huset. Det är inte ett erbjudande man tackar nej till. Speciellt inte efter att undergårdagen spenderat några slantar. Lönespecifikationen kom även indag med ett stort leende på posten. Plötsligt känns de många timmarna långt borta. Kommer även en slant i september iom att timmisar får lönen en månad senare. För att ge ekonomin ännu en tumme upp ringde min förra chef upp mig och erbjöd mig lite extra jobb under terminen. Förhoppningsvis blir det något av det och så ska jag börja om mitt spara, spara, spara och utnyttja tiden jag bor under föräldrarnas tak väl!

Bjuder även på några bilder från resan som visar hur bra man kan ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0