genvägar och omvägar

Cykelturen hem från jobbet igår blev minst sagt längre än va den brukar vara. Tog mig 55 minuter att cykla hem istället för de vanliga 25 minuterna. Ett brännsår på armen lyckades jag även få. Man kan ju undra vad som resulterade i detta? Jo, jag letade efter genvägar. En del av den vanliga vägen går på bilvägen och där känns det inte så skoj att köra när man är lite trötter. Så istället letade jag mig fram genom villor till grusvägar till stigar som blev altt smalare tills jag kom ut i en, rätt skog måste poängteras! Dock fick jag vända några gåner under färden och en stig hade brännässlor vid sig varav brännsåret.

Så fick jag ut något av det hela? Nja, första biten av turen kan tänkas värd att ta dock känns den inte så lockande att cykla i mörker. Grusvägar och stigar har tyvärr inga gatulampor. Får se hur jag cyklar ikväll till sommarens sista nattpass! Om inte den glädjen håller en vaken vet jag inte vad som gör det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0