Jobb på gång

En annorlunda dag idag. Klockan 10.00 befann jag mig i skolan inväntande på en två timmars föreläsning som inte blev av på grund av något halvt oklart. Ingen dator = ingen PowerPoint = ingen bra föreläsning. Det oklara vad då alltså varför det inte fanns någon dator... Blev istället lite vandrandes i stan med en klasskamrat som var på jakt efter julklappar. Klockan 13.30 var det sedan jobb som gällde. Jag som inte jobbat på det jobbet sedan i sommras och kände mig lite smått osäker möttes av två stora frågetecken till vikarier. De hade ingen erfarenhet av att jobba där tidigare och ingen av dem hade deligering till att ge mat eller medicin. Så det var bara bita ihop och ta på sig ansvarsrollen och låta hjärncellerna arbeta lite för att minnas vad som skulle göras. Och inte var det allt för svårt! Skönt med lite omväxling i vardagen och en slant i plånboken.

På tal om jag så skickade jag in en ansökan till ett jobb lite spontant sent igår kväll. Under dagen idag ringde de upp mig och bokade in en intervju till på måndag. Glad som jag var uppdaterade jag på facebook vilket resulterade i att en gammal gymnasium kamrat nappade och tippsade om att de var i stort behov av extrafolk på hennes jobb. Så förhoppningsvis resulterar min spontanitet denna gång i ett nytt extrajobb! Ha, och jag som tänkta gå och lägga mig tidigt igår kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0