ambitiös

En skön dag i lagom tempo har det blivit än så länge. Vaknade tidigt med en joggingtur och sedan blev det frukost framför tvn tittandes på reprisen av fredagens idol. Sen har det blivit lite plugg och eftermiddagen kommer att bli lite seriös den med. Har bestämt mig för att gå på en gratis föreläsning i Kulturhuset som SU anordnar. Den handlar om språkinlärning hos små och stora barn vilket inte skulle kunna komma mer lägligt iom att det är precis det min kurs handlar om för tillfället! Lyckade även få med mig en vän så slipper sitta där ensam. Är föreläsningen dock bra så erbjuder de även flera stycken senare i november och då drar jag nog dit igen med eller utan sällskap.

Efter föreläsnignen blir det Contagion på bio. Lite gludklimpar förgyller vardagen.

Nu ska jag tugga mig igenom sista biten av Before writing: rethinking the paths to literacy men det kanske inte är någon större poäng. Lyssnade man på vår föreläsare igår så är det tydligen väldigt svårt med engelska och vi behöver inte förvänta oss att vi fattar något på en gång. Ursäkta men va? Här pratar vi fördomar på hög nivå! Visst att hon kanske bygger dem på erfarenheter av tidigare studenter men snacka om att sänka ens självförtroende genom att indirekt säga "etta klarar ni inte av själva". Jag förstår grundtanken med det hela och att vissa kan tycka att det är jobbigt med engelska men man kan väl iaf som föreläsare lära sig att presentera det på ett bättre sätt. Varför inte bara säga att det är en föreläsning om boken och nämna att den kan vara svår istället för att tjata in att vi nog inte kommer förstå den?

Frågar ni mig borde vi ha mer kurslitteratur på engelska så att folk slutar vara så rädda för det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0