Prestationsångest

Vaknade upp klockan 06.00 av en molande huvudvärk. En huvudvärk som kommit och gått den senaste veckan med sin värsta topp i lördags kväll. Stress? Ja mycket troligt. Så var gör Jessica när hon vaknar så tidigt, hon börjar tänka...

Kanske skulle kolla Facebook om jag fått svar om det där med tentaresultatet, jag är ju ändå vaken...och det vore verkligen skönt att veta hur det gick. Då vet jag hur mycket jag måste lägga ner på uppsatsen i den kursen. Usch, jag skullle ju stiga upp tidigt idag och träna för att sen hinna plugga mer innan provet jag måste göra idag. Känner inte alls för att skriva nåt prov, specellt inte i den kursen. Online-prov som man gör hemma skulle lika gärna kunna googla alla svar jag inte kan. Men då kommer jag ändå inte vara stolt över mitt resultat och vad är det roliga då? Och borde verkligen börja på uppsatsen jag inte startat än, och skriva mer på den andra uppsatsen. Städa rummet vore en bra idé, det är helt kaos. Åh, borde åka till shoppingcentret och fixa de där presenterna till firandet på onsdag. Är jag ändå där borde jag ju passa på att köpa julklappar....
 

När väckarklockan sen ringde klockan åtta stängde jag av den och somnade om. Steg just upp och tänker nu äta frukost till ett avsnitt av julkalendern. Städa undan på rummet, ja det gjorde jag. Ett stökigt rum ger mig ett stökigt huvud. Tentan idag tar jag som den kommer, godkänt bör jag få hur som helts.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0