Bulletproof heart

Första skoldagen efter lovet avklarad och ja... Känns som att jag upprepar mitt ogillande till skolan än en gång. Men hade en trevlig förmiddag med en klasskamrat i bibblan, där vi visserligen mest ojjade oss över hur synd det var om oss och klagade på att gruppuppgiften vi skulle göra var för lätt. Detta är nämligen standarden på våra gruppuppgifter: Man läser igenom dem och undrar vad tusan är det jag missförstått för så här löjligt lätt kan det ju inte vara? Sen slår det en...jo det är just så här löjligt lätt det är. Dock fick vi inte mycket gjort idag men det hade iofs att göra med att vi inte pratat på hela jullovet heller, då har man en del strunt att ta igen! Istället kommer hon över imorgon så tar vi och pluggar till ett glas vin! Erbjuder inte skolan nå skoj får man fixa det själv.

Eftermiddagens seminarium behöver man egentligen inte ens gå in på, som sagt en del ogillanden mot skolan har jag. Lite roligt hade vi som tur var även här då vi skulle lista tre saker som vi lärt oss denna kurs som pågått i en hel termin. Här är våra:

- En tenta ska lämnas in max fem minuter innan deadline.
- Vi kan inte läsa på engelska. Tydligen bestämmer vi inte detta själva, vi kan inte and that's it.
- Lärare kan vara (medvetet/omedvetet fast jag lutar starkt mot medvetet) elaka och dryga.

En fin sammanfattning. Fast den delade vi inte med oss av...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0