Just another monday

Omotiverad på att plugga? Nä, jag brukar alltid byta sängkläder och städa upp i rummet på en måndagkväll. Eller vänta nu?

Jag tror mitt humör speglas rätt bra i mitt rum. Är jag stressad  och har mycket att tänka på tenderar jag att bygga högar. Högar som egentligen är helt onödigt. Det skulle bara ta någon extra sekund att plocka undan det på en gång men när högarna växt krävs det en allt större ansträngning. Att det blir stökigt just när jag är stressad är rätt dumt med tanke på att en städat rum har en betydligt lugnare effekt på mig.

Kan iaf glädja mig åt att jag tar tag i det nu och inte senare. Kan även vara glad och stolt över att min tenta just nu befinner sig på 1500 ord av 2300-2700. Ett slutresultat och sommarlovet är inte allt för långt borta. Men först är det lite att stå i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0