Passion for my work

Jag brukar surfa runt på en del hälso- och träningsbloggar för att hitta lite tips och motivation. Många är utbildade personliga tränare eller gyminstruktörer, andra är individer som bara vill få en hälsosammare vardag.

Idag råkade jag landa i ett annat träsk, såg en annan verklighet och jag kan ärligt säga att den skrämde mig. Ett träska av tjejer i min egen ålder och yngre med orimliga viktmål som ska nås genom fasta och långa promenader. Tjejer med ätstörningar helt enkelt, den ena djupare påverkad av sitt eget psyke än den andra. Tjejer som peppar och motiverar varandra att fortsätta. Och om jag nu blir motiverad av att läsa "vanlia" träningsbloggar med olika styrkeövningar och pepp om att jag alltid är mitt bästa jag så måste ju dessa tjejer bli lika motiverade när de läser om andras mål och fastande.

Det känns helt enkelt förjävligt att veta att människor mår så dåligt men samtidigt känner jag mig glad över att jag har valt att arbeta med just människor. Jag klagar nog mycket över min utbildning ibland men jag kan iaf stolt säga att jag kommer att arbeta med något meningsfullt. Förhoppningsvis kommer jag att förbättra något barns vardag och även om de barnen jag kommer arbeta med är betydligt yngre än dessa tjejer så kan jag, hoppas jag, leda in dem på en bättre väg än ångest och missnöje.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0