essay & exam

Ska jag var ärlig har jag än så länge inte direkt ägnat någon tid åt att titta över de kommande tentorna som jag ska ha i mina kurser. Visserligen vet jag vad alla går ut på men med en månad kvar så började det känna dags att kika lite närmare på det hela. Blev positivt överraskad när jag läste de olika uppsatsfrågorna inom psykologi och kända att det var hanterbart. Nästan mer än hanterbart. Uppsatsen ska bara vara 1500 ord och man ska välja en av tre frågor att skriva om. Djupa analyser verkar nästan vara ett minne blott. Det jag däremot är lite mer nervös över är att vi även ska ha prov.
 
Faktaprov. en timme femtio frågor.
 
Det innebär att man kommer att ha lite mer än en minut per fråga. Förutom att jag hatar hela konceptet med att sitta och banka in massa fakta som sedan kommer glömmas bort så fort provet är över så är jag även lite nervös över tiden. Speciellt när det är frågor på engelska. Tur nog så är det en "multiple-choice exam", vilket innebär att man ska läsa frågan och välja ett (av anagligen fyra) svarsalternativ. Så det borde inte vara allt för svårt.
 
Synd att tvätten inte viker sig själv för den måste jag ta hand om nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0