Morgonmänniska

Jag måste säga att jag blivit lite latare med tiden som gått här under terminen. Med många sena kvällar har det varit svårt att motivera sig att få rumpan upp ur sängen på morgonen. Det blir en dålig cirkel där jag är vaken längre på kvällarna och få svårare att stiga upp tidigt. Motivationen att stiga upp tidigt när man endast har föreläsningar som börjar elva, ett och två. Den har veckan har dock blivit en riktigt plugg vecka och jag började med att ställa väckarklockan i helgen på klockan åtta (det är ju faktiskt inte alls tidigt om man tänker att många börjar jobba vid den tiden). Det har gjort att jag kommit upp vid den tiden varje morgon (okej, det är bara tre dagar men ändå) och få en bra dos med plugg gjort. Rutinerna sätter sig även fort i kroppen! Igår kom jag nämligen inte i säng förrän efter två-tiden men vaknade ändå 8.20, låg och "filosoferade" en stund och tog mig sedan upp ur sängen. Nu har jag alltså gott om tid att plugga lite innan min föreläsning som börjar vid två.

Tvätthögen däremot får vänta till imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0