Jag är min egen kock

Nu måste jag vara lite stolt och säga så här att det är förbaskat bra att jag både gillar att laga mat och faktiskt är bra på det. Att kunna köpa hem ett gäng billiga och hållbara ingredienser och sedan faktiskt kunna koka ihop något riktigt gott av det hela är en bra egenskap. Har fått komplimanger flera gånger när det kommer till matlagning och det gör en bara ännu mer motiverad. Att jag sedan gillar mat kan ju också vara en förklaring till att jag inte bara tänker trycka i mig en smörgås till middag. Visst kan alla ha sådana dagar men jag trivs när dagarna av riktig mat dominerar.

Jag har dessutom redan satt mitt spår som matälskaren här i korridoren då jag spenderar en del tid tydligen om att prata om mat. Och det enda jag än så länge lärt folk att säga på svenska är 'Jag älskar mat' och 'Jag är hungrig'. Vad mer behöver man kunna?
 
Det finns dock inget som säger att det inte är lika roligt att pröva nya rätter på restaurang eller pröva på en matbit på ett gatuhörn!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0