First week

En vecka utan några rutiner. Nya människor och massor med information. Brist på lektioner. Vandrande och turistande. Shoppande och ätande. Och en massa massa festande. Min första vecka i London har passerat.

Jag har hunnit uppleva en helt annan atmosfär än vad jag varit med om tidigare. Träffat så olika människor från så olika ställen. Och Londonnorna själva, de är mycket för att vara varmhjärtade. Aldrig tror jag att Sverige kan leva upp till den servicen och den allmänt trevliga attityden och hjälpsamheten som jag har mött här.

Bor med två amerikanare, en holländska och två fransmän i en korridor, men sen har vi även en extra amerikan och en extra svensk som är här större delen av tiden. Holländskan hade jag slumpen att träffa redan på flygplatsen när jag landade här i England och vi blev placerade i samma taxi på väg till universitetet och kom då underfund med att vi inte bara bodde på i samma hus samma våning men även samma korridor. Bästa slumpen än så länge för det är en underbar tjej som jag redan skrattat mig till tårar med.

Första dagarna här kändes det hela som en semester och på nåt sätt väntade man på att man skulle åka hem. Och i och med att lektionerna inte kommit igång än känns det fortfarande lite som en semester. Skillnaden efter en vecka är väl att det känns som att man redan varit här i nästan en månad. Vi har gjort så mycket och umgåtts så mycket. Och när man bor så tätt in på varandra så lär man verkligen känna varandra snabbt.

Får se om jag kan få ner lite mer om vad vi har hunnit göra under vår första vecka i London lite senare för nu väntar en god natts sömn för att orka med morgondagens äventyr!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad kul att du har skrivit på bloggen, Hoppas på fler inlägg.

2012-09-21 @ 17:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0