Lovley London

Kändes lite som att man tog sig en tur tillbaka till Sverige idag i och med ett besök på IKEA och köttbullar till lunch. Kan dock inte påstå att jag har hemlängtan än även om det känns konstigt att inte träffa alla människor som man är van vid att träffa. Roligt dock att jag snart har några besök inbokade, längtar redan!!

Det finns så mycket jag vill göra här i London och det är nästan att man undrar hur tiden ska räcka till. Men det är skönt att inte behöva stressa sig igenom turistattraktioner och pressa in flera på en dag utan kunna ta sin tid. Och social är man! Det är inte många stunder som jag ägnar åt mig själv (om jag inte ska plugga eller kolla upp nåt annat viktigt) och rastlös behöver man definitivt inte vara. Idag hade jag exempelvis ingen lektion men steg ändå upp tidigt och läste lite litteratur. Sedan bar det av till IKEA vilket tog några timmar och efter det satt jag och pratade med min "hallmate" innan jag kände att jag behövde plugga lite mer. På eftermiddagen passade vi på att gå till sporthallen som ligger ca en minut bort från min ytterdörr. GRYMT! Där prövade vi på yoga först vilket var en helt ny upplevelse för mig som bara tränat yoga hemma. På väg ut mötte vi en tjej som tänkte pröva på Bollywood dance och iom att vi just införskaffat tre månaders guldkort kändes det lika bra att utnyttja det så vi hakade på. Och om jag inte hade nog med trötta muskler från att ha prövat på Body combat tidigare i veckan så har jag det definitivt nu!

Hela universitetet är dock väldigt stolta över just sitt idrottsengagemang och tydligen har de en del duktiga atleter. Så den träningsvågen tänker jag försöka att haka på och förhoppningsvis kan jag matcha in det bra med mitt schema.

Som kanske märks blir sömnen lite bort prioriterade vissa dagar då det ofta blir sena kvällar även om man bara umgås hemma i korridoren eller tar en öl på campusbaren. Och morgonmänniska som jag är sätter jag gärna mitt alarm för morgonen även om jag kommer i säng för sent och inte har någon lektion. Imorgon förmiddag väntar en tvätthög på mig och så får det bli en tur till affären och inhandla mat innan jag har lektion kl två.

Någon nämnde fest på kvällen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0